O projektu Klíče k úspěšnému učení
Cíl projektu
Cílem projektu je podpořit základní školy v zavádění a využívání formativního hodnocení. Ze šesti škol v České republice jsme pro jejich kvalitu a příklady dobré praxe vytvořili centra kolegiální podpory, která budou ostatní školy ve svém okolí inspirovat v zavádění formativního hodnocení.
Centra kolegiální podpory
Vytvořená centra poskytují několikrát ročně prostor k setkávání zájemců o formativní hodnocení - učitele a ředitele základní škol, rodiče, předškolní i volnočasové pedagogy. Centra zároveň využívají znalostí odborných garantů a metodické podpory, mají možnost se seznámit se zahraniční praxí a využít v prostředí svých škol inovativní nástroj pozorování práce žáka DERS. Tyto načerpané poznatky poté předávají ostatním školám. Zároveň mohou mnohá centra poskytnout velmi názorné ukázky své práce v prostředí svých montessori škol. Montessori systém totiž ve své vzdělávací podstatě formativní hodnocení obsahuje a dlouhodobě využívá, čímž mohou tyto školy přispět sdílením své dobré praxe a pomoci tak ostatním školám i veřejnosti ozřejmit jeho průběh a fungování.
Formativní hodnocení
Rozvíjí
Vnímá celistvě
Vytváří partnerství
Buduje sebedůvěru
Podporuje
Proměňuje
Projekt realizují